BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

joi, 12 iunie 2014

Ia-ti mireasa ziua buna/de-acum manci numa leguma!

Se stie, printre apropiatii mei, ca nu-s mare fan nunti. Departe de a critica nuntile, explic doar atat: Din punctul meu de vedere e prea multa bataie de cap pentru o zi!
De ce m-apuc sa scriu asta? Din cauza unei experiente deloc placute legata de meniul unui restaurant la un astfel de eveniment.
Mananc rar carne si mi-e bine. NU zic ca e bine ca mine, nu o sa ma iau niciodata de colegu' care manaca ceafa de porc. Dar asta e alegerea mea, la fel ca oricare alta alegere a cuiva. E ciudat ca daca intr-un grup cineva spune ca tine post, nu se mira nimeni, daca le zic ca nu mananc carne (sau mananc rar), intrebarea de dupa e: " De ce ai face asa ceva?"
E ciudat ca pentru cei care isi schimba metabolismul pe considerente religioase nu exista astfel de reactii, pe cand eu daca le explic ca aveam probleme in trecut si ma durea stomacul dupa orice masa (pentru ca era gatita gras, cu carne) tot nu e de inteles (ca o explicatie suplimentara: nu suport carnea tocata, nu am mancat niciodata chiftelele din pachet puse de mama, cu snitelele ma intorceam acasa in fiecare saptamana si le manca cainele, in schimb mancam zacusca!)
Ca sa revin la legatura cu titlul: meniurile ovo-lacto vegetariene in Sibiu sunt jenibile. Si nu punem la socoteala pizza vegetariana cu legume congelate si cascaval. Sunt atat de neispirati incat daca ai lasa un copil de 5 ani sa isi imagineze o mancare fara carne, ar avea o idee mult mai buna. Si vorbesc de restaurante, unde chiar daca ti se comanda asa ceva extrem de rar, ar trebui (daca te respecti) sa ai un plan de rezerva. Sa fim seriosi, nu-s mare gatitoare, dar e plin Google de retete si nu iti cere nimeni cele mai scumpe ingrediente, dar ceva comparabil cu un meniu complet al unui mancator de carne.
Din nou, subiectul nunti. Restaurant in Sibiu, undeva pe Cibin. Stiau ca au 2 invitati care vor sa primeasca meniu fara carne. Aperitiv: Varza rasa, morcov ras, 4 rosii  cherry si 4 bucatele cat unghia mare de mozarella. Hai serios? Cand mama naibii o sa intelegeti ca a fi ovo lacto vegetarian nu inseamna ca manc doar frunze?
Bine ca am mancat acasa, am zis. Cand au trebuit sa serveasca pestele, a venit un chelner disperat si rusinat sa intrebe: " Da peste, peste nu mancati?" M-am uitat la prietenul meu, am zis ba da, hai, fie, mancam, nu murim, da aia chiar nu au avut plan de rezerva in caz ca NU mancam peste??
Mi se pare jenant. Evident ca mai departe am primit clasicul cas pane.
Dupa o saptamana, la o nunta in Maramures am primit un meniu genial. Pe bune, rulade cu cascaval, vinete, sarmalute cu soia si legume... Dar acolo a fost ceva si mai amuzant: S-a servit supa, evident cu carne. Noi (3 oameni in cauza) n-am mai primit supa (oricum am mancat destul, nu era musai, zau).
Cand sa ne puna bol cu supa cu carne in fata, le-am zis ca aici e partea fara carne (pana in momentul
acela servirea a fost f buna). A adus intr-un final un bol cu supa din care au scos carnea! :)) Numai ca nu au strecurat-o pe toata si le-am atras frumos atentia ca nu-i necesar sa ne prosteasca ca la gradi, o fi 3 dimineata da nu-s fraiera (replica a fost ca nu au ciorba fara carne si i-am zis ca atunci sa nu ne serveasca cu nimic)


Si nu, nu-i vorba de fitze sau alte, e vorba doar ca sunt atatea meniuri pe care le poti concepe si fara carne de nu isi mai dau rand siteurile sa le publice.

Cum se respecta postul altora, sa se respecte si alegerea mea.

O zis cu soare, nu unsoare, da?:)




3 comentarii:

Unknown spunea...

Deea...mi se pare corect ca atunci cand mirii intreaba invitatii daca au vreo "restrictie culinara" sa comande meniu diferit pentru respectivii. Dar daca nu propun...ori te duci satul, ori mananci dupa, acasa :)) am patit si eu.

dedelicious spunea...

Nu e vorba de moft. E o cerinta minima, e ca si cand o persoana e alergica la alune dar primeste prajitura cu alune. Nu i se respecta o cerinta minima. Sigur, o sa zica altii ca eu nu mor daca mananc carne, asa e! Nu mor, dar meniul vegetarian e o cerinta comuna (nu la noi, din pacate)

dedelicious spunea...

Si da, o sa ajung sa mananc acasa :))