BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sâmbătă, 2 iulie 2011

La mare, la soare....



Bănuiesc că voi cei din generația mea, sau poate cu câțiva ani mai mari sau mai mici, vă amintiți verile de acum câțiva ani...Când vara era asociată cu vacanța și neapărat cu marea. Nu cred că exista post de televiziune care să nu fi avut emisiune transmisă de pe malul mării. Pe atunci exista așa o fascinație legată de mare, părea locul unde trebuie să fii. Acolo părea că toată lumea e fericită, Costineștiul era locul unde iubirile de-o vară prind contur, unde distracția e mai mult decât non-stop, unde epava e invadată de turiști curioși și iubitori de rugină, soarele e mereu sus pe cer și gagicile fac topless. Părinții cu copii musai aleg Mamaia sau Neptun, deși trebuie să se obișnuiască cu fițele și persoanele care le posedă. (Fie suportă fițele de Mamaie, fie, dacă nu, trebuie să suporte întrebările copiilor ''Mami, oamenii aia de ce stau dezbracați?'' - legat, bineînțeles de plaja de nudiști din Costinești). În Vamă merg ciudații (o idee preconcepută, probabil). Eforie (Nord și Sud) sunt stațiuni pentru copii care merg în tabără. (Am fost și eu acolo în clasa a 5a, pe vremea Andrelelor și perioadei de glorie 3SE și am oameni care pot confirma că a fost o bătaie de joc din punct de vedere al locurilor de cazare, a mâncării dezgustătoare și a distanței de 3 km de plaja a taberei, dar sincer atunci... nici nu conta latura asta, eram la mare!!!!)




Dar pe vremuri....pe vremuri mai știți cum era? Nu era o zi fără știri de la mare, vremea la mare, cați oameni sunt la mare, prețuri la hoteluri, prețuri la mâncare, posibilități de distracție...




Îmi amintesc de negocierile pentru gogoși pe plajă, banane (care nu se găseau la orice colț de stradă și se vindeau 3 la 10000, pe bune), ''Săăăăpun și piatră de baaaie'' auzeam de vreo 100 de ori pe zi, apoi au auzit si ''comercianții'' dă marketing (probabil) și au inventat versuri ''Nu dați banii pe prostii, luați banane la copii'' sau ''Hai la bănănica care gâdilă burtica'' - asta din urma sună dubios!


Orice copil își dorea poză cu maimuțica, măgaru', tigrișoru' sau palmieru' ambulant....;)




Iuai, ce vremuri... Videoclipuri la mare, dezmăț, sutiene care au devenit din ce în ce mai mici sau la care s-a renunțat treptat...




Am vazut o știre de la mare, care mi-a declanșat toate amintirile astea... Litoralul arată dezastruos (ca deh, se merită mai mult să mergi la vecini), plaja e jegoasă, hotelurile urâte și comuniste, dar...prețurile, prețurile cresc. Oare va mai putea fi resuscitat litoralul nostru vreodată?






7 comentarii:

Poison spunea...

:) Ultima data cand am fost la mare, eram prin clasa a 10-a. Deja de pe atunci, Mamaia era mizerabila, plina de alge si scumpa. In Eforie erau valuri mari, si aveam o fobie pentru asta...asa ca am stat pe plaja cu nisip batut de vant pana am facut alergie. apoi cu vreo 2 seri inainte sa ne intoarcem acasa, am mancat la o terasa si m-a durut burta 2 zile.
Sincer nu as mai merge la noi la mare. Si poate fi reabilitat litoralul nostru, dar... de ce sa il reabiliteze cineva cat timp o multime de oameni inca merg acolo, cat timp se aloca bani pentru toate tampeniile din lume, cat timp parlamentarii merg in vacanta la Ibitza, Dubai, etc ?

dedelicious spunea...

Si totusi... daca ar fi sa alegi sa mergi in tara, unde ai merge? Nu neaparat mare....

Poison spunea...

Maramures, ca acolo n-am fost.
Sau pe Transfagarasan ca am fost dar nu imi mai aduc aminte.

Anonim spunea...

Nici eu nu mai merg la mare la romani de ceva ani. Si la bulgari e d e 10 ori mai bine, cat despre Adriatica sa nu mi povestim. Chiar si la Marea Nordului e frumos, desi iti ingheata buca in mijocul verii. si totusi e PLIN si foarte friendly, nu exagerat de comercial. Oceanul atlantic e... deja alt nivel:D Acum ma asteapta Mditerana si sunt convin ca nu voi fi dezamagit! ;)

Anonim spunea...

Si unde s a mergi i Romania? oho, pe Dunare, Delta, Maramures, Transfagarasan, multe parti din Moldova. ;)

iuliu spunea...

Cred ca si "batranul nostru litoralul" s-a mai modernizat, dar desigur trend-ul super cool este sa pleci pe litoralul bulgarest, sau de ce nu la turci, ca vezi doamne acolo daca dai mult din gura poti primi lucruri GRATIS(ma refer la targrile lor pline de lanturi ce par a fi din aur).
Ca tot veni vorba de scump si de conditii, de ce nu suntem realisti si sa ne gandim putin:
-pe clasa a 10-a mergeam la mare pe banii parintilor (suma limitata) nu cred ca ne permiteam sa mergem la hoteluri de 5-7*, nu cred sa fi cheltuit cineva 600 euro.....Si atunci normal ca ti s-a facut rau de la mancarea luata de la ce stiu eu ce bodega, du-te in Bulgaria, iesi din RESORT-ul unde esti cazat si manca si ceva de pe strada.....si mai vorbim

dedelicious spunea...

good point, iuliu. nu-i nici acolo raport bun calitate pret, dar vezi, romanu-i nascut cu mofturi si arfe (vezi generatia pro). eu nu-s fan mare, oriunde ar fi ea. prefer sa merg oriunde numa sa am cu cine ma distra. ma doare in pix daca's 2 sau cinspe stele daca oameni's de 100 de stele.